r e k l a m a
Partnerzy portalu
Strona główna>Technika>Jak to naprawić? Pogotowie warsztatowe top agrar Polska: Ustawienie zbieżności kół
Jak to naprawić? Pogotowie warsztatowe top agrar Polska: Ustawienie zbieżności kół
14.09.2021autor: Paweł Twardowski
Kiedy pojawią się problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy, a dodatkowo zauważamy przyspieszone zużycie ogumienia, może być to sygnał, że trzeba sprawdzić ustawienie przednich kół. Podpowiadamy, jak szybko i precyzyjnie wykonać regulację zbieżności.
Prawidłowo wyregulowana zbieżność kół w ciągniku sprawia, że pojazd sam utrzymuje prosty kierunek jazdy i nie trzeba go korygować kierownicą. Dodatkowo wyeliminowane zostaje zjawisko tzw. trzepotania kół i mamy pewność, że przednie ogumienie nie będzie się zużywać w przyspieszonym tempie.
O ile opony na oś kierowaną do polskich ciągników C-330 czy C-360 to niewielki wydatek (od ok. 400 zł brutto za komplet), to szerokie napędowe ogumienie kosztuje nawet kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego warto poświęcić odrobinę czasu, by skontrolować ten parametr i ewentualnie wykonać jego korektę. Do regulacji nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, wystarczą dwie listewki.
O zbieżności, czyli schodzeniu się kół do środka pojazdu mówimy w przypadku ciągników z przednią osią nienapędową. Wówczas odległość mierzona pomiędzy krawędziami felg z przodu jest mniejsza niż odległość z tyłu.
Zachęcam do obejrzenia filmu poradnikowego!
Wypróbuj top agrar Polska - zamów bezpłatny egzemplarz!Zachęcam do obejrzenia filmu poradnikowego!
Paweł Twardowski
<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a