Aplikacja Claas Connect ułatwi użytkowanie, monitorowanie i naprawy maszyn
Jako użytkownik maszyn, rolnik wielokrotnie potrzebuje dostępu do informacji o nich. Zamiast łatwej do zagubienia dokumentacji papierowej, Claas proponuje swoim klientom bezpłatną, łatwą w obsłudze platformę Claas Connect.
Elektroniczna platforma zamiast papierów
Poszukując informacji o posiadanej maszynie, specyfikacji części zamiennych, naprawy czy obsługi rolnik najczęściej sięga do papierowej wersji instrukcji obsługi, katalogu i innych dokumentów, o ile je posiada i przez lata użytkowania nie zgubił ich lub nie zniszczył.
Coraz częściej jednak użytkownicy maszyn rolniczych szukają odpowiedzi w Internecie, ale nie zawsze jest to takie proste, jak może się wydawać.
Łącząc wygodę korzystania z nowych technologii i solidną dawkę wiedzy o swoich produktach, Claas przygotował platformę Claas Connect dla rolników korzystających ze sprzętu tej marki. Dzięki niej klient może zdobyć informacje o maszynie Claas, którą posiada lub chciałby nabyć, może ją monitorować, wie, jak ją konserwować, naprawić i usprawnić.
Jak działa platforma?
Przede wszystkim, Claas Connect jest bezpłatny i dostępny nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych – tablecie i smartfonie.
– Użytkownik Claas Connect ma dostęp do budowania osobistego świata Claas, który pozwoli na komfortową pracę i obsługę maszyn oraz lepsze zarządzanie gospodarstwem – mówi Sławomir Lewczyk z Claas Polska.
Jak skorzystać z tej usługi? Wystarczy się zarejestrować tutaj, mailem albo kontem na Facebooku lub Google.
Niezależnie, czy rolnik posiada maszynę nową czy używaną, pierwszym krokiem będzie wpisanie numeru seryjnego. W ten sposób użytkownik może być pewien, że platforma udostępni mu dopasowaną do konkretnego modelu elektroniczną instrukcję obsługi oraz katalog części zamiennych Parts Doc, które w razie potrzeby można zamówić przez Internet. Nawet w przypadku wieloletnich maszyn Claas części zamienne są dostępne – w linii produktów Silver Line.
– Dodatkowo mamy informację o interwałach przeglądów posiadanych maszyn Claas – wyjaśnia Sławomir Lewczyk – Za pomocą specjalnej aplikacji dobierzemy rodzaje i ilość środków smarnych do maszyny. Po odszukaniu potrzebnych części możemy je zamówić w internetowym sklepie Parts Shop, który również jest zamieszczony na platformie.
Funkcjonalności dla poprawnego użytkowania maszyn
Poza instrukcjami i katalogiem części zamiennych aplikacja oferuje narzędzie do odczytu kodów błędów, za pomocą którego możemy uzyskać krótkie wyjaśnienie pojawiającego się kodu, co niezwykle ułatwia diagnostykę tego, co się dzieje ze sprzętem.
W aplikacji rolnik skorzysta też z takich funkcji jak np. kalkulator bel, który umożliwia bardzo łatwe obliczenie ilości potrzebnego materiału do oplotu podczas pracy prasą zwijającą lub prasoowijarką.
Na platformie znajdują się też inne, znane rolnikom narzędzia pomocne w rolnictwie precyzyjnym, czyli 365 FarmNet oraz Telematics umożliwiający zarządzanie maszynami wyposażonymi w telemetryczny odczyt danych.
Zamówienie nowej lub używanej maszyny
W aplikacji Claas Connect można także skonfigurować dokładnie taką maszynę, jaka klienta interesuje. Specyfikacja sprzętu rolniczego może zostać zapisana na platformie, do której użytkownik może zajrzeć w każdej chwili i np. zmienić pewne ustawienia lub osprzęt.
Rolnicy korzystający z aplikacji mogą też skorzystać z promocji internetowego salonu First Claas Deals, a jeśli są bardziej zainteresowani sprzętem używanym, znajdą aktualne ogłoszenia na First Claas Used.
fot. firmowe
Najważniejsze tematy