r e k l a m a
Partnerzy portalu
Traktorowy kalendarz adwentowy: Deutz-Fahr 5110G
19.12.2019autor: Jan Beba
Wczoraj przekroczyliśmy próg 100 zarejestrowanych egzemplarzy. W dziewiętnastym dniu naszego cyklu pora na traktor Deutz-Fahr 5110G, który od stycznia do października 2019 roku znalazł 109 nabywców.
Nowa kompaktowa seria 5G marki Deutz-Fahr składa się z siedmiu wersji (5080G, 5090G, 5090.4G, 5100G, 5110G i 5120G) z silnikami o mocach od 75 KM do 116 KM z różnymi rozstawami osi, ładownościami, masą oraz kombinacjami ogumienia. Do wyboru mechaniczny lub elektrohydrauliczny rewers. Wersja LS to modele wyposażone w rewers mechaniczny do zmiany kierunku jazdy. Wersja GS to modele wyposażone w rewers elektrohydrauliczny Powershuttle do zmiany kierunku jazdy.
Tylny wałek ma do czterech prędkości: 540/540 ECO i 1000/1000 ECO. Przedni WOM pracuje z prędkością 1000 obr./min. Sterowanie elektrohydrauliczne stanowi standardowe wyposażenie. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 5400 kg. Podnośnik przedni może podnieść imponujące 2100 kg. Podnośnik tylny jest wyposażony w układ sterowania mechanicznego lub opcjonalny układ sterowania elektronicznego EHR i funkcję AutoWOM.
W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.
Silnik
Pod maską serii 5G znajdują się trzy- i czterocylindrowe silniki FARMotion Stage 3b lub Stage 4 (zależnie od modelu). Dzięki elektronicznemu układowi wtrysku Common Rail i ciśnieniu rzędu 2000 bar, chłodzonej powietrzem turbosprężarce oraz układowi selektywnej redukcji katalitycznej w modelach 5110G PLUS i 5120G (SCR), silniki oferują średnio o 5% wyższą moc oraz moment, w porównaniu z ich poprzednikami (wszystkie mniejsze modele Serii 5G posiadają katalizator utleniający (DOC), nie ma tam układu SCR). Opisywany model 5110G ma 4-cylindrowy silnik o mocy maksymalnej 113 KM.r e k l a m a
Przekładnia
W serii 5G do wyboru jest przekładnia cztero- lub pięciobiegowa, z mechanicznym lub elektro-hydraulicznym rewersem oraz maksymalnie czterema zakresami (super-reduktor, reduktor, wolny, szybki), maksymalnie trzema półbiegami Powershift. Napęd posiada minimalnie osiem, a maksymalnie 60 przełożeń. We wszystkich modelach ze skrzynią pięciobiegową, prędkość maksymalna 40km/h osiągana jest przy obrotach ECO. Dzięki półbiegom Powershift, prędkość można zwiększać lub zmniejszać wciskając przyciski na dźwigni zmiany biegów, bez konieczności korzystania ze sprzęgła. Rewers Powershuttle (opcja) wyposażono w dwa sprzęgła wielotarczowe Long-Life. To ułatwia zmianę kierunku przy prędkościach do 13 km/h pod obciążeniem. Razem z rewersem Powershuttle oferowana jest funkcja Stop&Go umożliwiająca zatrzymywanie ciągnika beż użycia sprzęgła.Hydraulika i WOM
Modele nowej serii 5G oferują trzy różne opcje układów hydraulicznych: 55 l/min, 60 l/min ECO oraz 90 l/min. Podwójne pompy hydrauliczne o wydajnościach 60 l/min lub 90 l/min oraz nowe wysokoprzepływowe rozdzielacze hydrauliczne pozwalają uzyskać niezwykle wysoką wydajność – zawsze wtedy, gdy jest to niezbędne. Ciągnik można wyposażyć w maksymalnie cztery obwody – trzy sterowane mechanicznie dźwigniami i jeden o zredukowanym wydatku oleju, sterowany elektronicznie przyciskiem. Maksymalny wydatek oleju z rozdzielaczy sięga 80 l/min. Układ oferuje szeroką gamę funkcji - na przykład Float, Detent oraz on-off. Podnośnik tylny oraz ukłądy hydrauliki mogą działać niezależnie od siebie.Tylny wałek ma do czterech prędkości: 540/540 ECO i 1000/1000 ECO. Przedni WOM pracuje z prędkością 1000 obr./min. Sterowanie elektrohydrauliczne stanowi standardowe wyposażenie. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 5400 kg. Podnośnik przedni może podnieść imponujące 2100 kg. Podnośnik tylny jest wyposażony w układ sterowania mechanicznego lub opcjonalny układ sterowania elektronicznego EHR i funkcję AutoWOM.
Kabina
Kabina modelu 5110G jest montowana na zawieszeniu o konstrukcji z hydraulicznymi Silent-Blockami, które redukują do 40% więcej wstrząsów i wibracji w porównaniu z wcześniejszymi rozwiązaniami. W nocy, kiedy widoczność jest ograniczona, do dziesięciu świateł roboczych (sześć na dachu, dwa na słupkach z boku oraz dwa w masce silnika) dba o oświetlenie całego obszaru roboczego. Dostępne są różne wersje dachu: standardowy dach ze strukturą FOPS, opcjonalny szklany szyberdach bez FOPS oraz dach z FOPS i szyberdachem z poliwęglanu. Szyberdach zapewnia optymalną widoczność do góry podczas wykonywania prac z ładowaczem czołowym.W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.
Topowe modele ciągników styczeń-październik 2019
LP. | Marka, model | Liczba rejestracji |
1 | John Deere 6120M | 219 |
2 | John Deere 6155M | 166 |
3 | Zetor Major CL 80 | 154 |
4 | New Holland TD5.85 | 122 |
5 | John Deere 5090M | 113 |
6 | Deutz-Fahr 5110 G | 109 |
7 | 101 | |
8 | 95 | |
9 | 91 | |
10 | 86 | |
11 | 83 | |
12 | 78 | |
13 | 77 | |
14 | 77 | |
15 | 77 | |
16 | 77 | |
17 | 76 | |
18 | 71 | |
19 | 68 | |
20 | 66 | |
21 | 63 | |
22 | 60 | |
23 | 58 | |
24 | 56 |
Jan Beba
<p>redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a