Światowa premiera nowego ciągnika Landini
Landini 7-230 Robo-Six to najmłodsze dziecko konstruktorów grupy Argo Tractors. Podczas zakończonych dziś w Weronie miała miejsce światowa premiera tego modelu.
Nowy członek rodziny Landini w zakresie dużych mocy ma nowy 225-konny, 24-zaworowy silnik silnik spełniający normę emisji spalin Stage V. Jednostka o pojemności 6,7 litra wyposażona jest w tym celu w układy do oczyszczania spalin DOC i SCR. Zastosowana przekładnia Robo-Six ma zapewniać płynną jazdę porównywalną z bezstopniową przekładnią. System APS (Auto Powershift) zwiększa również komfort jazdy, zapewniając automatyczny wybór przełożenia spośród 5 zakresów i 6 biegów – dopasowanie do prędkości i obciążenia.
Inżynierowie sporo uwagi poświęcili także wzornictwu. Ciągnik ma zupełnie nową i bardziej atrakcyjną stylistykę maski silnika oraz 12 nowych diodowych świateł roboczych na dachu, które wraz z 8 zamontowanymi w innych miejscach traktora zapewniają bardzo dobrą widoczność po zmroku.
Jak zaznacza producent, Landini 7-230 Robo-Six oferuje komfort, wydajność i innowacje technologiczne, dzięki którym pojazd jest przyjazny i wydajny. Najważniejsze atuty to wysoka jakość użytych materiałów, dbałość o szczegóły oraz przestronna i cicha kabina. Nowością są także wspomagane elektrycznie ruchy kierownicy oraz przełącznik i dźwignia do regulacji jej wysokości. W kabinie znajdziemy też 12-calowy ekran dotykowy, który zyskał nowe menu do konfigurowania funkcji ciągnika i pulpity użytkownika. W zależności od oczekiwań i zasobności portfela traktor dostępny będzie w wersji Active (wersja podstawowa) oraz Dynamic, która jest wyposażona w zamknięty hydrauliczny układ hydrauliczny CCLS o wydajności 123 l/min (opcjonalnie 160 l/min), maksymalnie 8 elektrohydraulicznych zaworów hydraulicznych i 3-drogowy zawór. Dodatkowo 12-calowy monitor z ekranem dotykowym może zarządzać tylną lub przednią kamerą. Wersja Active ma układ hydrauliczny o zamkniętym środku 123 l / min z mechanicznie sterowanymi zaworami hydraulicznymi.
Dokładność jazdy poprawiają opcje nawigacji satelitarnej oferowane przez Topcon Agriculture. Kolejnym udogodnieniem w ciągnikach przystosowanych do jazdy z GPS jest system Eazysteer, który zmniejsza liczbę obrotów kierownicy i przyspiesza manewrowanie. O wygodę traktorzysty dba również mechaniczne zawieszenie kabiny (wariant podstawowy) lub wygodniejszy elektrohydrauliczny półaktywny system przeciwdziałający tłumieniu z różnymi ustawieniami komfortu jazdy. Kolejnym ważnym wyposażeniem nowej „siódemki” jest system Stop&Action, który pozwala operatorowi zatrzymać pojazd, naciskając tylko pedał hamulca.
W nowym ciągniku spotkać również można system operacyjny Landini Fleet Management do pomiaru wydajności pojazdu pod względem zużycia paliwa, System rejestruje godziny pracy ciągnika, przypomina o serwisach, a wszystko jest zintegrowane w portalu internetowym, który pozwala menedżerom floty i serwisantom na maksymalne wykorzystanie i monitorowanie kosztów prac.
Fot. firmowe
Jan Beba
<p>redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.</p>
Najważniejsze tematy