Koszty energii a przechowywanie jabłek – co z eksportem na rynki azjatyckie?
Nowy sezon jabłkowy to między innymi temat rozmów Mateusza Wainerta, szefa sprzedaży polskiego eksportera jabłek Galster, który zabrał udział w targach Vietfood & Beverage w Wietnamie. Czy polskie jabłko podbije rynek azjatycki?
- Nasze oczekiwania wobec nowego sezonu są podobne do poprzednich sezonów. Planujemy dobrą pracę ze wszystkimi naszymi starymi klientami, a także szukanie nowych wyzwań. Nasza branża jabłek to rodzaj biznesu, który wymaga ciągłego podejmowania kroków do przodu, aby nie zostać w tyle. Na dowód moich słów jestem obecnie w Wietnamie, aby odwiedzić naszych klientów i przygotować wszystko na nowy sezon – mówi Wainert.
Rosnące koszty energii, a wpływ na przechowywanie jabłek
W tym sezonie plony jabłek mają nie odbiegać od normy, co jest dobre dla Polski jako eksportera. Mateusz Wainert podkreśla jednak problem rosnących kosztów energii, które przełożą się na wydatek utrzymania jabłek w chłodniach.
Rynek azjatycki – potencjał dla polskiego jabłka
Grupa Producentów Owoców Galster rynek azjatycki postrzega jako kierunek bardzo obiecujący o dużym potencjale, mimo rosnących kosztów transportu.
Jak kształtują się wstępne szacunki produkcji jabłek w Polsce?
Jeżeli chodzi o zbiory z sadów jabłoniowych tutaj szacowane są na poziomie 4,2 mln ton, czyli o około 5% więcej niż w roku poprzednim.
opr. Bernat Patrycja
Źródło: freshplaza/GUS/
Fot: Grupa Producentów Owoców GALSTER facebook
Patrycja Bernat
<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>
Najważniejsze tematy