Promocja polskich jabłek na Tajwanie
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Promocja polskich jabłek na Tajwanie

05.05.2021autor: Kamila Szałaj

Na Tajwanie zorganizowano promocję polskich jabłek pod nazwą „Polish Apple Night”, czyli ,,Noc polskich jabłek''. Rynek ten jest dla nas niezwykle perspektywiczny, ponieważ przeciętny Tajwańczyk spożywa ponad 100 kg owoców rocznie.

29 kwietnia KOWR wspólnie z Biurem Polskim w Tajpej oraz Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tajpej zorganizował promocję polskich jabłek na Tajwanie - „Polish Apple Night”.

Tajwańscy goście mieli okazję spróbować wysłanych z Polski specjalnie na to wydarzenie świeżych jabłek pochodzących od firm sadowniczych z uprawnieniami eksportowymi na Tajwan. W wydarzeniu udział wzięło ok. 50 osób reprezentujących instytucje państwowe, firmy importowe, stowarzyszenia branżowe i sieci handlowe oraz media branżowe. Przyjechało także 5 producentów jabłek z Polski.

Tajwan importuje jabłka głównie ze Stanów Zjednoczonych, Chile i Nowej Zelandii. Popularne są odmiany Gala i Fuji. Jeśli chodzi o Polskę uprawnienia eksportowe na ten sezon posiada 15 polskich podmiotów. 

Polskie jabłka uzyskały dopuszczenie do rynku tajwańskiego pod koniec 2019 r. Aktualnie na liście zatwierdzonej przez Tajwański BAPHIQ (Bureau of Animal and Plant Health Inspection and Quarantine) znajduje się 15 podmiotów sadowniczych z Polski. Do tej pory nie wyeksportowano jednak jeszcze żadnych jabłek z Polski na Tajwan, choć pierwsza partia tych owoców dotarła tam na początku grudnia 2020 roku. Wysyłkę próbnego opakowania typu buszel paskowanych sportów Gali zrealizowała Grupa Producentów Owoców "Galster".

- Wysłaliśmy buszel z jabłkami z naszych sadów, by Tajwańczycy mogli sprawdzić walory smakowe tej odmiany. Z kolei my przetestowaliśmy poprawność zrobienia pełnej dokumentacji potrzebnej do wysyłki. To było typowe pierwsze przetarcie szlaku, które zakończyło się sukcesem – powiedział w grudniu w rozmowie z nami Mateusz Wajnert, kierownik Działu Handlowego GPO Galster.

Na Tajwanie jabłka są popularnym owocem, traktowanym jako deser i przekazywanym często w formie prezentu. Przeciętny Tajwańczyk spożywa ok. 7 kg tych owoców rocznie.

Kontynuacją „Polish Apple Night” będzie sesja rozmów B2B online w dniach 4-7 maja pomiędzy firmami sadowniczymi z Polski a importerami z Tajwanu.

ksz, oprac. na podst. KOWR, fot. KOWR
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Instytut Ogrodnictwa: kompleksowy serwis HortiOchrona dostępny dla sadowników

HortiOchrona - internetowy system wspierający integrowaną ochronę roślin ogrodniczych przed agrofagami jest dostępny także dla sadowników.

czytaj więcej

Czy obronimy kaptan przed wycofaniem z rynku?

Z Polskiego rynku zniknęło już 68 preparatów fungicydowych. Kolejny na liście wycofywanych środków jest Kaptan. Jakie będą skutki jego braku na rynku dla sadowników? Czy uda się go wybronić?

czytaj więcej

Lepotika z chłodni – 2,5 tony wyrzucone w pole. Czy opłaca się sprzedawać śliwki?

Na internetowych grupach dotyczących owoców, między innymi na Giełda owocowa online, pojawiły się informacje o fatalnej cenie śliwek. Jest to tak nieopłacalne, że owoce lądują na stracenie. Paliwo, wstęp na giełdę i inne koszty. Czy opłaca się próbować sprzedać owoce czy pozostawić je na starty?

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)