Copa-Cogeca – polityka promocji dla wszystkich!
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Copa-Cogeca – polityka promocji dla wszystkich!

04.05.2021autor: Dorota Kolasińska

Nie ma zgody na odejście od promowania unijnego mięsa oraz wina, przekonują unijne organizacje rolnicze skupione w Copa-Cogeca. Ich stanowisko popiera 64 posłów do Parlamentu Europejskiego, którzy przypominają, że produkty te są integralną częścią europejskiego dziedzictwa kulinarnego.   

Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje społeczne, poświęcone planowanym zmianom w polityce promocyjnej Unii Europejskiej po 2022 roku w kontekście strategii „Od pola do stołu”. Powinny się one zakończyć pod koniec czerwca. Ponieważ dyskusja wchodzi w decydującą fazę w Brukseli odbyło się posiedzenie parlamentarnej grupy poświęcone planowanym zmianom w polityce promocyjnej. Z ramienia Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych wziął w nim udział Jerzy Wierzbicki prezes Polskiego Zrzeszenia Hodowców Bydła Mięsnego. 

Skuteczna polityka promocji 


Zdaniem uczestników spotkania byłoby niezrozumiałe, gdyby Komisja Europejska zdecydowała się wykluczyć z promocji niektóre produkty rolne, takie jak wino czy mięso, gdyż są integralną część naszego kulinarnego dziedzictwa. - Polityka promocyjna UE jest doskonałym narzędziem promowania małych i średnich przedsiębiorstw oraz produktów unijnych rolników na szczeblu krajowym, europejskim i międzynarodowym. Niewiele osób wie, że nasze parmezany, camemberty, kiełbasy, szynki i wina są tak cenione na świecie między innymi dzięki polityce promocji. Jeśli wstrzymamy wsparcie dla niektórych produktów, takich jak mięso czy wino, przyniesie to po prostu korzyści dużym korporacjom międzynarodowym zdolnym do prowadzenia globalnego marketingu. Z drugiej strony, jakie przesłanie kierujemy do naszych kolegów hodowców i plantatorów winorośli, którzy codziennie pracują, aby ich gospodarstwa były bardziej zrównoważone? Z powodów politycznych zostałby wysłany szkodliwy sygnał, który przynosiłby skutki odwrotne do zamierzonych – powiedział Jerzy Wierzbicki, który w Copa-Cogeca jest przewodniczącym grupy roboczej „Promocja”.
 
r e k l a m a

Poparcie europosłów 


Podobne podejście do sprawy ma 64 europosłów, którzy podpisali się pod listem, w którym wzywają do wsparcia promocji całej produkcji rolnej. - Nie zmienia się skutecznej polityki, a europejska polityka promocji dowiodła swojej wartości. Nasi rolnicy są dotknięci COVID-19, Brexitem, sankcjami USA, musimy ich wspierać, utrzymując budżet na promocję bez wykluczania żadnego produktu, a w szczególności wspierając towary z naszym unijnym systemem oznaczeń geograficznych – powiedziała francuska eurodeputowana Irene Tolleret. 

Wspólny front 


Takie podejście jest wspierane przez Copa-Cogeca, ale także przez główne organizacje reprezentujące produkcję rolną (AREFLH, AVEC, CELCAA, CLITRAVI, EDA, EUROPATAT). Ich zdaniem nie można oszukiwać konsumentów i producentów, a stawką jest wizja naszego przyszłego systemu żywnościowego. Dlatego musimy odpowiedzieć sobie na pytanie czy zamierzamy porzucić część naszego kulinarnego dziedzictwa ukształtowanego przez pokolenia rolników na rzecz żywności syntetycznej? 
wk
autor Dorota Kolasińska

Dorota Kolasińska

<p>redaktor portalu topagrar.pl i działu top bydło, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mięsnego i mlecznego</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Politycy odwrócili się od rolników i schlebiają ekologicznym oszołomom

Przed tygodniem wspomnieliśmy o pomyśle Irlandczyków na zmniejszenie emisji gazów powodujących rzekomo globalne ocieplenie. Rozważają oni redukcję stada krów mlecznych o ponad połowę. Dziś pora na pomysły rodem z Nowej Zelandii – największego eksportera mleka na świecie. 

czytaj więcej
Aktualności

Polityka promocji produktów rolno-spożywczych bez zmian?

Ministerstwo rolnictwa nie popiera zmian w unijnej polityce promocji, które polegałby na wykluczeniu z niej np. mięsa czerwonego. Naszym zdaniem obecne zasady należy utrzymać. Ale zmiany już teraz dzieją się na naszych oczach. Ponad połowa, wartego 182 mln euro budżetu promocyjnego, jest wydawana na produkty rolnictwa ekologicznego oraz zrównoważonego. Wszystko zgodnie ze strategią „Od pola do stołu”    

czytaj więcej
Aktualności

Krajowy Plan Odbudowy dla rolnictwa: wnioski po spotkaniu premiera Morawieckiego i komisarza Wojciechowskiego

Dzisiaj w Sejmie RP odbędzie się głosowanie za przyjęciem Krajowego Planu Odbudowy dla rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich. Premier Morawiecki i komisarz Janusz Wojciechowski liczą na poparcie Planu. 

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)