Nowe technologie ZF
Sterowanie by-wire przekazuje polecenia kierowcy do układu kierowniczego za pomocą sygnałów elektrycznych, bez mechanicznych połączeń między kierownicą a osią przednią.
Oczekuje się, że w przyszłości technologia by-wire będzie odgrywała coraz istotniejszą rolę we wszystkich aspektach sterowania ruchem pojazdu. Aby zapewnić przyszłość tej technologii, oprogramowanie nowej generacji obsługujące siłowniki typu by-wire może być w każdej chwili aktualizowane przez Internet. – Nowy, całkowicie elektryczny układ kierowniczy ZF znajduje się w czołówce technologii by-wire, a nasze kompleksowe portfolio w sposób wyjątkowy i mocny pozycjonuje Grupę w celu osiągnięcia w pełni zautomatyzowanego sterowania pojazdami by-wire w wysoce konkurencyjnym środowisku – powiedział Wolf-Henning Scheider, prezes ZF Friedrichshafen AG.
Cel – zero wypadków
Mający światową premierę CeTrax 2 jest elektrycznym układem napędowym firmy ZF przeznaczonym do ciężkich pojazdów użytkowych. Nowy system łączy dobry stosunek mocy do masy i wysoce zintegrowaną, kompaktową konstrukcję. Umożliwia to uzyskanie wysokiej, trwałej mocy 360 kW i poprawę wydajności dzięki zmianie biegów typu powershift. Wyposażając ciężarówki i naczepy w pakiet najnowszych technologii bezpieczeństwa i wydajności, firma ZF pokazuje również, jak jej podejście do kompletnych pojazdów stanowi znaczący krok w kierunku celu branży, jakim jest zero wypadków i kolejny poziom wydajności.
ZF Scalar – planowanie, wyznaczanie tras i wysyłka
Demonstrując sukces rozwoju swojego oprogramowania, firma ZF prezentuje światową premierę nowej platformy Scalar czyli rozwiązań cyfrowych dla flot pojazdów użytkowych, która umożliwia efektywny Transport-as-a-Service (TaaS). To w pełni zautomatyzowane, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie do planowania, wyznaczania tras i wysyłki. ZF Scalar łączy technologie na pokładzie pojazdów użytkowych i systemy innych firm ze sztuczną inteligencją. Platforma pomoże operatorom flot zwiększyć wydajność operacyjną, zrównoważony rozwój, niezawodność planowania oraz bezpieczeństwo ładunków i pasażerów. ZF przewiduje, że Scalar stanie się nieodzownym partnerem dla branży transportu towarowego i pasażerskiego.
opr. jj
Jan Józefowicz
redaktor
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>
Najważniejsze tematy