Nowe technologie ZF
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Nowe technologie ZF

24.07.2022autor: Jan Józefowicz

Sterowanie by-wire przekazuje polecenia kierowcy do układu kierowniczego za pomocą sygnałów elektrycznych, bez mechanicznych połączeń między kierownicą a osią przednią.

Oczekuje się, że w przyszłości technologia by-wire będzie odgrywała coraz istotniejszą rolę we wszystkich aspektach sterowania ruchem pojazdu. Aby zapewnić przyszłość tej technologii, oprogramowanie nowej generacji obsługujące siłowniki typu by-wire może być w każdej chwili aktualizowane przez Internet. – Nowy, całkowicie elektryczny układ kierowniczy ZF znajduje się w czołówce technologii by-wire, a nasze kompleksowe portfolio w sposób wyjątkowy i mocny pozycjonuje Grupę w celu osiągnięcia w pełni zautomatyzowanego sterowania pojazdami by-wire w wysoce konkurencyjnym środowisku – powiedział Wolf-Henning Scheider, prezes ZF Friedrichshafen AG.

Cel – zero wypadków

Mający światową premierę CeTrax 2 jest elektrycznym układem napędowym firmy ZF przeznaczonym do ciężkich pojazdów użytkowych. Nowy system łączy dobry stosunek mocy do masy i wysoce zintegrowaną, kompaktową konstrukcję. Umożliwia to uzyskanie wysokiej, trwałej mocy 360 kW i poprawę wydajności dzięki zmianie biegów typu powershift. Wyposażając ciężarówki i naczepy w pakiet najnowszych technologii bezpieczeństwa i wydajności, firma ZF pokazuje również, jak jej podejście do kompletnych pojazdów stanowi znaczący krok w kierunku celu branży, jakim jest zero wypadków i kolejny poziom wydajności.

ZF Scalar – planowanie, wyznaczanie tras i wysyłka

Demonstrując sukces rozwoju swojego oprogramowania, firma ZF prezentuje światową premierę nowej platformy Scalar czyli rozwiązań cyfrowych dla flot pojazdów użytkowych, która umożliwia efektywny Transport-as-a-Service (TaaS). To w pełni zautomatyzowane, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie do planowania, wyznaczania tras i wysyłki. ZF Scalar łączy technologie na pokładzie pojazdów użytkowych i systemy innych firm ze sztuczną inteligencją. Platforma pomoże operatorom flot zwiększyć wydajność operacyjną, zrównoważony rozwój, niezawodność planowania oraz bezpieczeństwo ładunków i pasażerów. ZF przewiduje, że Scalar stanie się nieodzownym partnerem dla branży transportu towarowego i pasażerskiego.

opr. jj

autor Jan Józefowicz

Jan Józefowicz

redaktor

<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Nowe opcje w siewnikach MaterMacc

Dostępny w wersji sztywnej (2,5 – 4 m) i składanej (5 – 7 m), pneumatyczny siewnik combi MSD firmy MaterMacc może być wyposażony w pojedyncze lub podwójne redlice talerzowe, których nacisk można regulować do 45 kg.

czytaj więcej

Bayer – inteligentna ochrona rzepaku

Jesteście ciekawi, w jaki sposób nowe cyfrowe żółte naczynie firmy Bayer ułatwia zwalczanie szkodników w rzepaku?

czytaj więcej

Czym charakteryzuje się nowy Juwel?

Oferta marki Lemken wzbogaca się o serię lekkich, obracalnych pługów zawieszanych Juwel 6.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)