Kramer - ładowarki teleskopowe
Prędzej jedziesz i spalasz mniej paliwa. To nie wszystkie nowości Kramera
Kompaktowa ładowarka teleskopowa KT276 wyposażona jest w automatyczną redukcję obrotów silnika po osiągnięciu prędkości maksymalnej - Smart Driving. Dzięki temu podczas dłuższej jazdy na drogach publicznych prędkość obrotowa silnika zostaje automatycznie zmniejszona do 2000 obr./min przy 20 km/h lub do 2300 obr./min przy 30 km/h. Redukuje to poziom hałasu dla operatora, zużycie paliwa i zużycie maszyny.
Norma emisji spalin V
Ze względu na przepisy dotyczące spalin ładowarki teleskopowe marki Kramer będą wyposażone w silniki Stage V. Kompletna paleta modeli (KT276, KT306, KT356, KT307, KT357, KT407, KT457, KT507, KT557, KT429, KT559) obejmuje także nowe funkcje.
Silniki
W przypadku modeli KT306, KT356, KT307, KT357, KT407, KT457 (następca modelu KT447), KT507 i KT429 będzie montowany silnik Deutz TCD 3.6 Stage V i mocą 100 kW (136 KM). Modele KT557 i KT559 z udźwigiem 5 500 kg posiadają standardowo silnik Deutz TCD 4.1 Stage V i mocą 115 kW (156 KM).
Niższy hałas
W celu uzyskania niższego poziomu hałasu maska silnika tych modeli została teraz wyposażona w dodatkową matę izolacyjną. Kompaktowe modele KT306 do KT407 można opcjonalnie wyposażyć w podwyższoną kabinę w celu zapewnienia optymalnej widoczności we wszystkich kierunkach.
Krata ochronna
Dodatkowo w przypadku wysokiej kabiny została zoptymalizowana położona na zewnątrz krata ochronna FOPS zapewniająca lepszą widoczność do góry. Nowa krata ochronna jest wyposażeniem standardowym od KT457 do KT559 Stage V.
Czwarty tryb skrętu
Poza wymienionymi funkcjami komfortowymi modele od KT306 wyróżniają się czwartym trybem skrętu, tzw. „ręcznym trybem jazdy bokiem”. Można w nim ustawić i zablokować położenie tylnych kół, a wciąż skręcać przednią osią. W wąskich warunkach przestrzennych lub np. podczas jazdy przy ścianie silosu niniejszy tryb skrętu jest szczególnie przydatny i komfortowy.
opr. jj
Jan Józefowicz
redaktor
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>
Najważniejsze tematy