Koncepcyjny Steyr
Zanim takie ciągniki marki Steyr pojawią się na polach minie trochę czasu
Widoczny na zdjęciu koncepcyjny model ciągnika przyszłości, to wspólne dzieło konstruktorów Steyr i siostrzanej marki CNH Industrial FPT, zajmującej się układami napędowymi. Celem inżynierów było opracowanie przyszłościowej, funkcjonalnej i przyjaznej dla środowiska wersji ciągnika.
Nagroda Platinum Award
Steyr zgłosił ten projekt na międzynarodowy konkurs MUSE Design Awards 2020 i... zdobył prestiżową nagrodę Platinum Award. O skali osiągnięcia może świadczyć, to że w konkursie brało udział 3820 zgłoszonych rozwiązań z 50 krajów.
Projektując od podstaw ciągnik jego autorzy stworzyli wizję przyszłości. Każdy element ma spełniać swoją funkcję, a ich formy są stylowe. Od innowacyjnej czteroramiennej konstrukcji zawieszenia aż po nadwozie. Stylizacja daje poczucie jakości, precyzji i dynamiki.
Przezroczyste ekrany
Konstruktorzy wskazują na typowe dla marki elementy projektu, które poddano modyfikacjom od zewnętrznej, białej konstrukcji kabiny aż po asymetryczną kratę. Wnętrze kabiny jest minimalistyczne, aby nie rozpraszać uwagi traktorzysty, a informacje wyświetlane mają być na przezroczystych ekranach zapewniających maksymalną czytelność. Projekt zorientowany jest na kierowcę, aby mógł wydajnie pracować.
Generator elektryczny
Napęd ma być uzyskiwany z modułowej jednostki elektrycznej, która składa się z silnika spalinowego, generatora i kilku silników elektrycznych, którymi można sterować indywidualnie, a które następnie dostarczają energię tam, gdzie będzie taka potrzebna.
Silniki w piastach kół
Steyr Konzept ma silnik wysokoprężny, którym jest 4-cylindrowa, kompaktowa jednostka o pojemności 4,5 l. Silnik wraz generatorem energii służy do ładowanie akumulatorów. Silnik jest odłączany od kół, a trakcję zapewniają cztery niezależne silniki elektryczne zamontowane bezpośrednio w piastach kół. Twórcy informują, że w ciągniku pracował będzie silnik NEF45 o mocy maksymalnej 150 kW. Poza tym gwarantują, że moc szczytowa w trybie doładowania wynosić ma 250 kW.
opr. jj
Jan Józefowicz
redaktor
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>
Najważniejsze tematy