John Deere w setce najcenniejszych marek na świecie
To jedyna marka z branży rolniczej obecna w zestawieniu.
John Deere po raz kolejny wśród najcenniejszych marek na świecie. W corocznym, niezależnym rankingu „Best Global Brands” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, amerykański gigant z branży rolniczej plasuje się na 84. miejscu, awansując o cztery miejsca w porównaniu z rokiem ubiegłym. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,88 miliarda dolarów. Co ważne, rok temu firma również zaliczyła awans o cztery lokaty z 92. miejsca.
Czołowa dziesiątka rankingu:
- Apple (wartość: 234 241 mln dolarów, wzrost 9%)
- Google (167 713; +8%)
- Amazon (125 263, +24%)
- Microsoft (108 847; +17%)
- Coca-Cola (63 365; -4%)
- Samsung (61 098; +2%)
- Toyota (56 246; +5%)
- Mercedes (50 832; +5%)
- McDonald’s (45 362; +4%)
- Disney (44 352; +11%)
Pozycja danej marki w rankingu wynika z trzech czynników - rezultatów finansowych marki, wpływ marki na decyzje zakupowe oraz siły marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu. Co bardzo ważne, metodologia Interbrand była pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny marek.
Lider w opinii rolników
Maszyny John Deere cieszą się również znakomitą renomą w Polsce, co potwierdzają branżowe rankingi i nagrody. Według Niezależnego Badania Opinii Rolników prowadzonego przez Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Amerykański producent maszyn rolniczych dwa lata z rzędu (edycje 2017-18) może poszczycić się najwyższą średnią ocen 51 różnych aspektów ciągnika, spośród których najważniejsze cechy to: funkcjonalność, bezawaryjność, ergonomia i bhp oraz estetyka wykonania. Co więcej, rolnicy w plebiscycie Izydory 2018 w kategorii Technika również wskazali firmę John Deere Polska jako najbardziej przyjazną. W tegorocznej edycji John Deere zdobył laur Izydory 2019.
John Deere to jedyna firma z branży rolniczej obecna w rankingu „Best Global Brands”. Amerykańska firma jest obecna w zestawieniu od 2011 roku, kiedy to firma Interbrand oszacowała wartość marki na 3,65 miliarda dolarów.
opr. jj
Jan Józefowicz
redaktor
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>
Najważniejsze tematy