Evers Agro: zatrzymać azot i usunąć chwasty
Dzięki adapterowi marki Evers do doglebowego rozlewania gnojowicy, można jednocześnie nawozić i pielić uprawy kukurydzy.
Rozprowadź gnojowicę i zwalczaj chwasty
Firma Evers Agro wprowadza narzędzie, które spełnia jednocześnie dwie funkcje. Składa się z wirników pielących i redlic wprowadzających gnojowicę do gleby. Koła wirnika znajdujące się bezpośrednio za redlicami, niszcząc chwasty jednocześnie mieszają płynny nawóz organiczny z glebą. Co ważne, w ten sposób ograniczamy możliwość poparzenia roślin skondensowaną dawką nawozu.
Wirnik miesza nawóz z glebą i nie powoduje zatorów
Według firmy Evers narzędzie nadaje się również do bardzo zarośniętych upraw. Obracające się elementy robocze ze względu na dużą przepustowość, nie powodują zatorów nawet przy dużej ilości materiału roślinnego. Wirniki usuwają chwasty i mieszają gnojowicę z glebą z obu stron rzędów kukurydzy na głębokość około 5 do 10 cm. To powinno zapewnić optymalne zaopatrzenie roślin w składniki odżywcze oraz napowietrzenie gleby.
Dostępne cztery modele, podsiew w opcji
W opcji do adaptera Evers dostępna jest szyna wysiewająca do podsiewu kukurydzy. Transport nasion odbywa się pneumatycznie. Holenderski producent ma w ofercie cztery modele adapterów SB, o szerokości 8 lub 12 rzędów kukurydzy. Rozstaw śladów to 1,50 m lub 2,25 m, a ich szerokość transportowa wynosi 2,75 m, Masa dwuzadaniowego adaptera Evers, w zależności od wersji, mieści się w przedziale 1750 do 2300 kg.
Zatrzymać azot!
Adaptery wprowadzające gnojowicę bezpośrednio do gleby, to rozwiązanie, które w znacznym stopniu ogranicza straty azotu, które występują przy powierzchniowym jej rozlewaniu. Dodatkowo nowe adaptery Evers SB8 i SB12 umożliwiają stosowanie płynnego nawozu organicznego w uprawie kukurydzy, nie uszkadzając roślin zbyt skondensowaną dawką. Mechaniczne zwalczanie chwastów to niejako efekt uboczny zastosowania aktywnych wirników za redlicą nawozową.
opr. aj
dr Artur Jakubek
redaktor naczelny magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>
Najważniejsze tematy