CNH inwestuje w ciągniki elektryczne
r e k l a m a
Partnerzy portalu

CNH inwestuje w ciągniki elektryczne

26.03.2021autor:

CNH Industrial uważa, że dokończenie inwestycji w północnoamerykańską firmę Monarch Tractor przyspieszy transformację w kierunku większej autonomii i elektryfikacji.

Założona w 2019 roku firma Monarch Traktory z siedzibą w Kalifornii wprowadziła na rynek w grudniu ubiegłego roku swój pierwszy w pełni elektryczny ciągnik kompaktowy.

Dane techniczne

Zdolne do autonomicznej pracy, 40 KM mocy ciągłej (do 10 godzin) i moc maksymalna (krótkotrwała) 70 KM  zapewniana przez przekładnię elektryczną (9 biegów w przód. 3 biegi w tył) nie zaciekawi dużych, energochłonnych gospodarstw, ale wskazuje kierunek w jakim mogą iść małe, kompaktowe ciągniki. System ładowania 220 V trwa 4-5 godzin. Mówi się, że wymiana pustej baterii na pełną zajmuje jednej osobie 10 minut (dodatkowa bateria kosztuje około 15 000 USD).
Udźwig tylnego podnośnika kategorii I lub II wynosi 1 tonę, a ciągnik o długości 3,5 m jest wyposażony w układ hydrauliczny 60 l/min i WOM 540 obr/min. Napęd na przednią oś jest dostępny w opcji.

Tryb autonomiczny

Funkcje bezpieczeństwa obejmują zapobieganie przechyłom i kolizjom, zabezpieczenie WOM oraz kamery 360 stopni i poręcze. Czujniki i widok z kamer dostarczają dane, które można wykorzystać do regulacji narzędzi w czasie rzeczywistym, a także długoterminowych szacunków plonów, bieżących etapów wzrostu i innych problemów zdrowotnych roślin / upraw.
Ceny ciągnika elektrycznego w Ameryce Północnej zaczynają się od 50 000 dolarów (w tym tryb autonomiczny). Pierwsze dostawy spodziewane są jesienią tego roku.

opr. łs
fot. firmowe

r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

CNH przejmuje Raven Industries

Koncern CNH Industrial stał się właścicielem północnoamerykańskiej firmy Raven Industries, zajmującej się tworzeniem rozwiązań z zakresu rolnictwa precyzyjnego oraz pojazdów autonomicznych. 

czytaj więcej
Nowe technologie

Czym w przyszłości zatankujemy ciągniki?

Producenci maszyn rolniczych i silników opierają się na różnorodnych koncepcjach napędów. Coraz bardziej popularne w motoryzacji napędy elektryczne odpowiednie są do maszyn z niższych klas wydajności. Ciężka praca, np. w uprawie roli raczej pozostanie domeną ciągników z silnikami spalinowymi – wynika z seminarium „Ziemia tworzy energię”, podczas którego eksperci z przemysłu i nauki dyskutowali o tym paliwach przyszłości.

czytaj więcej

Rośnie rynek aut elektrycznych i hybrydowych

Rynek samochodów elektrycznych w 2020 roku wzrósł w Polsce o 140%, porównując do roku 2019. 

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)